HP Pavilion dv7-1090ed

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion dv7-1090ed op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

maxx23 22-11-2009

Probleem opgelost.
Moest bij begin installatie een 0 of 1 drukken maar deed dat steeds op het numpad met numlock uit. (erg handig van me)
Loopt verder als een TGV nu :-)
Ben zeer tevreden.

rvm 27-05-2009
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1090ed

Ik heb deze als mijn 2e laptop in de DV5 uitvoering, dus met de P8600 duo core 2.4 processor en NVDIA Geforce 9600GT.
Deze P8600 processor is geweldig, en komt uit het hogere segment bij Intel.

Door dat het beeldscherm bij de DV5 (het zelfde is qua technische waardes als de DV7) gaat de batterij wel langer mee, tot ruim 3 uur. geen slechte waarde dus. Voor mobilitiet onderweg is deze 15 Inch, met 2.65 Kg goed te doen.

Voor de rest, mooi uitgevoerd, snel,stabiel en voldoende aansluitingen. Alleen zitten er bij HP altijd wel speling in een paar USB aansluitingen (te wiebelen) dat is jammer.

Voor de rest behoort deze HP DV7 en DV5 combinatie tot een van de beste 15´´ en 17´´Inch Duo Core laptops die er te koop zijn.

Alf 24-05-2009

Hallo mensen,
Op 13-09-2008 heb ik een positieve revieuw achtergelaten over deze DV7-1090. Maar ik ben met de rest van de mensen hier eens dat Windows Vista een regelrechte mislukking op dit apperaat is.
Inderdaad vastlopers als: Programma reageert niet meer en nog meer van dit soort vastlopers.
Het is ook zo typerend dat HP hier zo lachoniek over doet: daar hebben we nog niets over gehoord.
Ik denk dat ze de cursus van het moederbedrijf nog moeten krijgen of niet alle interne nieuwsbrieven lezen over hun producten.

Hoedanook, de oplossing om deze machine goed en vlot te laten draaien, (en dat kan ie zeker)
Leen van iemand een Vista cdrom en installeer een schone Vista erop. Oftewel tijdens de installatie kiezen voor formateren.
Zo ben je af van allerlei HP dingetjes die roet in het eten gooien. Je kan gewoon je eigen Vista licdensie code intikken tijdens installatie. Is legaal dus.
Nog beter is om Vista 64bit erop te zetten, maar dat moet je appart aanschaffe.
Daarna de drivers van de HP site downloden en installeren en alles van geluid tot bluetooth werkt weer.
Echt het is de moeite waard hij draait daarna als een tierelier, dus veel plezier.
En Hp... schandalig dat je bij zo,n top product niet de mensen juist kan helpen.

michiel5075 16-11-2008

Slechtste pc ooit.
Hij zit continu vast, de muispatch werkt nooit.
Hij doet altijd rare dingen.
Conclusie: gooi ik hem van de trap of niet.
Graag reactie gehad van mensen die dit ook hebben over dit product. Want winkel doet er niks aan.

gomp 11-11-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1090ed

Deze notebook gisteren gekocht,10/11/2008 vanwege de zeer positieve reactie,s hier.
ik heb gelijk na dat ik de herstel disk heb aangemaakt gelijk windows vista 64bit geinstalleerd,en alees werkt supersnel.alle 64bit drivers gedownload bij hp.en ik moet zeggen deze notebook valt mij niet tegen,integendeel.vormgeving is zeer mooi,snelheid(echt snel)zeer veel funtie,s.
in 1 woord geweldig apparaat.

ronnepon9999 14-10-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1090ed

Deze laptop sinds gisteren in bezit en zeer tevreden. De beeldkwaliteit is dankzij de geforce 9600 om over naar huis te schrijven.
Hij geeft geluid waar je nooit van had durven dromen dankzij de ingebouwde subwoofer.

Een score van 5 in vista. Dit is een topproduct qua snelheid. Je betrapt deze laptop niet op 'traagheid'.

Het design is prachtig, zeker het oplichtend hp-logo. En hij voelt lekker stevig aan, iets wat je niet van veel producten meer kan zeggen tegenwoordig.

Het enige probleem is dat het misgaat tijdens de installatie van xp (ik wil een dualboot met de vista die er nu opstaat). Dat xp onmogelijk te installeren zou zijn lijkt me sterk, zolang je alle drivers vind (wat natuurlijk een moeilijke opgave kan zijn) of hp iets aanpast zoals het MBR dat de installatie van xp onmogelijk zou maken.
Moest iemand er via een workaround (juiste drivers of aanpassingen omzeilen) in slagen om toch xp op deze laptop te krijgen zou hij/zij mij dan kunnen laten weten hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gespeeld?

Herman67 06-10-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1090ed

Uitstekende laptop voorzien van alle mogelijke snufjes die ik nodig heb bij het amken van diverse presentatie's.
Ik was op zoek naar een andere , ik heb een 6820s, maar ben toch weer bij het vertrouwde nest teruggekomen.
Hij ziet er representatief uit en voldoet boven verwachting op zakelijk vlak. Ablosute aanrader ook voor de zakelijke markt!

Alf ned 13-09-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1090ed

Ook ik ben een gelukkige eigenaar van dit rappe beestje!
Mijn totale indruk van deze laptop is SUPER.
De laptop voelt degelijk aan. (het openklappen moet met enige kracht)
De buitenkant is zwart glimmend dus die vingertjes zie je al heel gauw er op, maar ach, lekker belangrijk.
Het toetsenbord typt lekker en degelijk. En de toetsen zijn zilverkleurig uitgevoerd wat hem een chic uiterlijk geeft. Bovenaan het toetsenbord zie je mooi chic verlichte lampjes van aanraakknoppen branden van bv Volume harder zachter, play, next.
De machine is redelijk stil en draait bloedsnel.
Met zijn nieuwe Centrino2 architectuur en 4GB werkgeheugen draait hij moeiteloos meerdere programmas tegelijk. Het wireless gedeelte ondersteund het nieuwe N protocol, dus als je router dit ook ondersteund kan je nog sneller downloaden enz.
En met zijn ingeboude Bluetooth kan je bv snel en makkelijk een ringtone op je mobieltje zetten.
Het beeldscherm ziet er goed uit. In het begin een beetje fel, maar na wat aanpassingen ben ik tevreden.
Een spel als COD4 draait hij moeiteloos.
Kortom een laptop waar je echt blij van wordt en zijn geld echt waard is!
Voor diegene die veel eisend zijn en nog aan het zoeken zijn, dit is een aanrader.

Alex Potma 30-08-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv7-1090ed

Geweldige en goed ogende laptop,prestaties geweldig en helemaal hd klaar.Ben zeer tevreden met deze aankoop.